Monday, December 5, 2011

Makluman - 06 December 2011





Contoh Defect pada rumah






Contoh Car Sticker




Assalamualaikum
w.b.t dan Salam Sejahtera...
Alhamdulillah daripada tinjauan saya hujung minggu lepas di kawasan rumah, nampaknya sudah ada rakan-rakan yang telah pindah masuk dan dalam proses untuk menduduki rumah ini. Agen-agen untuk "Renovation dan Grill" pun senantiasa berlegar-legar di kawasan rumah. Namun dalam proses kita nak pindah, terdapat beberapa perkara yang hendak saya kongsikan bersama terutama tentang keadaan rumah dan persekitaran kawasan ini secara keseluruhannya:-
1) - Pihak LT Sdn Bhd akan memberikan satu "Car Sticker" kepada setiap pembeli. Ianya bertujuan untuk memudahkan mengawal kenderaan keluar dan masuk ke dalam kawasan perumahan ini. Bagi rakan-rakan yang belum mengambil "Car Sticker" ini sila ke pejabat LT untuk menuntutnya.

(Rujuk Lampiran)

- Saya juga membuat ADUAN kerana PENGAWALAN OLEH SECURITY ini amat longgar kerana boleh dikatakan sesiapa sahaja BOLEH MASUK seolah-olah tiada GUARD pun. Ini amat mebimbangkan, kerana hujung minggu tadi, didapati WARGA AFRIKA lebih kurang 5~6 orang masuk di dalam kawasan ini. Di maklumkan juga daripada Staff LT Sdn Bhd yang bertanyakan hal ini, mereka sedang SURVEY unit-unit yang hendak disewakan.

- Perkara ini agak sukar hendak dikawal, namun kita sebagai penduduk di sini ada hak untuk membantah...Namun jika OWNER sendiri yang OFFER kepada pihak LUAR macammana ye??????
2) Untuk memudahkan pihak Pemaju untuk membaiki sebarang kerosakan dan kecacatan di dalam rumah, kalau boleh ambil gambar di mana kerosakan dan hantar bersama dengan borang yang disediakan. (Rujuk Lampiran sebagai contoh)
3) - Kolam Renang, secara teknikalnya, proses penyerahan secara rasmi kepada LT masih belum terjadi, ini kerana masih ada kerja-kerja yang perlu di atasi seperti a) lampu tepi kolam x berfungsi b) Changing Room, masih belum ada bekalan air dan terdapat kerosakkan/kekotaran tandas dan kepala paip patah (saya minta tutup sementara). Tapi kemudahan " 2 Shower kat luar " ok

- Hujung minggu tadi saya berkesempatan berbual dengan beberapa keluarga yang sedang mandi-manda di kolam, saya amati mereka bukan dikalangan rakan-rakan kita, apabila saya bertanya, sebetulnya sekumpulan keluarga ini adalah datang daripada "Apartments Sebelah" untuk mandi-manda. Saya bertanya mereka berapa "Maintenance Fee", Apartments sebelah hanya RM53.00 sahaja. Ini adalah tidak adil, kita BAYOR mahal kan???

- Kemudian semalam (Isnin) saya berjumpa dengan Mr.Ong (LT Sdn Bhd) bertanyakan hal ini, mengikut Pelan Asal, Apartments Sebelah dibolehkan menggunakan (KONGSI) Fasiliti seperti i) Tempat Utama Pembuangan sampah ii) Kemudahan Dewan Serbaguna iii) Surau iv) Tadika dan v) Kolam renang juga...

- Mr.Ong pun menjadi keliru dengan masalah ini terutama dengan pengkongsian fasiliti ini. Beliau menasihat agar PROTEM rujuk kepada Madam Chua untuk penjelasan dengan lebih lanjut
4) Lif, dimaklumkan daripada 4 Blok yang ada kemudahan, hanya Blok F yang masih belum berfungsi, yang lain sudah boleh digunakan. Hanya 1 Lif diaktifkan untuk sementara ini.
5) Pagar, Casing Untuk Keselamatan Power TNB, LIF Blok F , semua dalam proses untuk
membaik pulih , ianya amat mendukacita kepada pembeli amnya kerana perkara ini akan mengganggu proses pemindahan berlaku.
* RUMUSAN....
Proses untuk semua rakan-rakan memasuki rumah ini mungkin mengambil masa, untuk tujuan penubuhan JMB pun akan mengambil masa juga. Secara keseluruhannya, masih banyak lagi isu-isu yang belum selesai sepenuhnya, kita perlu mengadakan 1 mesyuarat untuk bakal penduduk-penduduk di sini secepat yang mungkin untuk menyusun agenda-agenda yang hendak dipertejemahkan kepada PEMAJU atau LT amnya supaya perkara ini akan berlanjutan lebih lama. Selewat-lewatnya sebelum akhir bulan Disember ini PERLU kita duduk bersama-sama untuk membincangkan hal-hal ini.
wasalam
ZDIN SU


CADANGAN

1) Pihak LT seharusnya mengeluarkan Kad Membership khusus untuk penduduk Seroja Apartment menggunakan fasiliti iaitu 'Swimming Pool' dan mesti diperiksa oleh pihak sekuriti sebelum dibenarkan menggunakan kolam mandi.

2) Kita membayar dengan harga yang mahal untuk ' MAINTANENCE FEE' dan sewenang - wenangnya , jiran sebelah kita yang membayar harga ' Maintenance Fee' sebanyak RM53.00 datang dengan senang hati dan menggunakan Kolam Renang tanpa dipantau . Dimana KEADILAN untuk penduduk Seroja Apartment yang berjuang sekian lama bagi mendapatkan rumah dan kemudahan yang ada digadaikan juga kepada jiran sebelah. TIDAK ADIL untuk kita.

3) Pada pemilik rumah yang ingin menyewakan rumah , harap TOLONG la jangan bagi sewa ke ' AWANG HITAM ' kerana dah banyak kes dan perkara yang tidak dingini berlaku akibat perbuatan biadap oleh mereka ini . Kebiasaanya mereka akan mula masuk lebih seorang dua dan akan berkelompok dengan lebih ramai lagi. Ini akan mengundang ketidakselesaan buat kita penduduk SEROJA APARTMENT yang cintakan kedamaian dan keselesaan hidup. HARAP MAKLUM.

1 comment:

  1. saya mohon kita adakan perbincangan atau kemaskini maklumat dan cara2 untuk mengatasi kemelut ini secepat mungkin ...please

    ReplyDelete

ADAKAH ANDA TERIMA TAWARAN ATAU TIDAK

ADAKAH ANDA BERSETUJU DENGAN TAWARAN PEMAJU
Poll Tawaran dari Pihak Pemaju . Sila pilih sekiranya anda bersetuju atau tidak bersetuju dengan tawaran pemaju.

Nama
Email anda
Setuju Terima Tawaran
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[ Refresh Image ] [ What's This? ]

Powered byEMF HTML Forms

Borang Maklumat


Nama
Alamat
Handphone No
Alamat Emel
No Blok
Perkara
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[ Refresh Image ] [ What's This? ]

Photo Lakes Ville

Photo Lakes Ville

Surat Ex Gratia dari Talam

PENGUMUMAN


Satu Mesyuarat akan diadakan seperti berikut:-

Pada: 27 Feb 2010 (Hari Sabtu)
Tempat; Di perkarangan Projek Lakes Ville (Dekat dengan Surau)
Masa; Jam 10:00 Pagi

Sila hadir untuk mendapatkan keputusan terkini serta tindakan yang akan diambil.





-