Tuesday, October 18, 2011

Maklumat Terbaru // TERKINI

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia,

Untuk rakan-rakan yang menggunakan pinjaman perumahan kerajaan, terdapat masalah teknikal untuk PERBENDAHARAAN untuk melangsaikan baki 15 % kepada pemaju. Mengikut maklumat rakan yang menyampaikan kepada saya, semua peminjam PERBENDAHARAAN perlu merujuk kepada PEGUAM YEAP, YOUNG AND AMY(Peguam Pemaju ketika sain S&P dahulu) supaya mengeluarkan surat (UNDER TAKING) kepada PERBENDAHARAAN memaklumkan bahawa Peguam YEAP & YONG CO atau YEAP , YOUNG & AMY Co adalah syarikat yang sama. (Rujuk surat VP masing-masing di bahagian bawah m/surat 1).

Wassalam

Zdin SU

Saya berkesempatan mengunjungi Pejabat Talam hari ini. Oleh itu beberapa perkara ingin saya sampaikan kepada rakan-rakan semua.

1) Untuk makluman semua, unit-unit kediaman bagi Blok 9 (J) telah mendapat CF. Untuk itu, surat makluman (VP) akan dikeluarkan bermula dengan hari ini.

2) Untuk semua rakan-rakan yang memohon pinjaman rumah melalui AM BANK, sila menghubungi Saudari Nurul dengan kadar segera melalui tel 03-21673000 sambungan 81070. Ianya berkenaan dengan (POLICY) bagi pembayaran fasa terakhir iaitu baki 15% yang perlu bank jelaskan kepada pemaju. Di mana pembeli perlu menandatangai surat persetujuan (Consent Letter) dengan pihak AM BANK.

3) Untuk bank-bank lain sila hubungi dan maklumkan supaya pembayaran fasa terakhir disegerakan.

4) Proses bank-bank untuk membuat pembayaran ini akan mengambil masa di antara 1 atau 2 minggu bergantung kepada bank. Sekiranya bank telah membuat bayaran kepada Talam, hubungi Pejabat Talam melalui no ini 03-42962000 samb:779 @ 42902143 @ 42902120 @ 42902193 dan minta staf Talam semak samada telah menerima transaksi 15% ini. Jika Talam dah terima, buat temujanji untuk Talam akan sediakan SURAT MAKLUMAN PENYERAHAN KUNCI RUMAH dan seperti dijanjikan PEMBAYARAN PAMPASAN PERTAMA LAD SEBANYAK 15% drp 30% akan dikeluarkan. Degan SURAT itu, PEMBELI boleh mengambil KUNCI RUMAH di Pejabat LT Sdn.Bhd yang terletak berhadapan dengan Balai Polis Taman Putra Perdana.

"SELAMAT MASUK RUMAH BARU"




Wassalam

Zdin SU

No comments:

Post a Comment

ADAKAH ANDA TERIMA TAWARAN ATAU TIDAK

ADAKAH ANDA BERSETUJU DENGAN TAWARAN PEMAJU
Poll Tawaran dari Pihak Pemaju . Sila pilih sekiranya anda bersetuju atau tidak bersetuju dengan tawaran pemaju.

Nama
Email anda
Setuju Terima Tawaran
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[ Refresh Image ] [ What's This? ]

Powered byEMF HTML Forms

Borang Maklumat


Nama
Alamat
Handphone No
Alamat Emel
No Blok
Perkara
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[ Refresh Image ] [ What's This? ]

Photo Lakes Ville

Photo Lakes Ville

Surat Ex Gratia dari Talam

PENGUMUMAN


Satu Mesyuarat akan diadakan seperti berikut:-

Pada: 27 Feb 2010 (Hari Sabtu)
Tempat; Di perkarangan Projek Lakes Ville (Dekat dengan Surau)
Masa; Jam 10:00 Pagi

Sila hadir untuk mendapatkan keputusan terkini serta tindakan yang akan diambil.





-